Tuesday 4 February 2014

Turkcell Maxiplus5 Rom 4.0.4 Gereksiz Turkcell Programlarından Arındırılmış.

TURKCELL MAXIPLUS 5 ROM TERTEMİZ.. BLACK ICE ROM

http://forum.donanimhaber.com/m_75355626/tm.htm linkdeki ~SeBi~ adlı üyenin konusundan alıntıdır.

Herkese merhabalar,

Geçenlerde İkinci el olarak bir Maxiplus telefon satın aldım. Amacım orta halli bir telefon ile bir süre idare etmekti. Fakat aldığım Maxiplus5 telefonumun içerisinde gelen ve telefonun performansını bence önemli miktarda etkileyen yazılımları kaldırmak mümkün olmadı. Uzunca bir süre forumlarda ve bloglarda gezindim durdum. Birçok kişiye "Nasıl oluyor bu arkadaş" diye mesajlar yazdım. Yunan, Macar, Rus kullanıcıların yöntemlerini araştırdım. Ama bir türlü neticeye ulaşamadım. Aşağıdaki anlatıma ulaşmamda bana "Maxiplus'a son gelen güncelleme ile root'u engellediler" bilgisini veren forumdan "harock" nickli arkadaş yardımcı oldu. Eski kullanıcıların deneyimleri bu işlerde çok önemli.
Turkcell nedendir bilinmez bu telefona root atılmasın diye sürekli önlemler alıyor. Bir süre sonra anlatımı yapılan tüm yöntemler etkisiz hale geliyor. Misal ilk zamanlarda cihazlara Yunanistan da çıkan modelim romu yüklenebiliyordu. Ama artık yüklenemiyor. Aynı telefon ülkeden ülkeye ürün numarası bazında farklılaştırıldı. Size tavsiyem acaba olurmu diye başka ülke telefonlarına ait yazılımları denemeyin. Telefonunuzu komple bozma ihtimaliniz yüksek.

Herneyse aşağıdaki anlatımın tamamı bana ait olup kaynak dosyalar tarafımdan upload edilmiştir. İşlemi başından sonuna kadar harf harf anlatacağım. Umarım işinize yarar ve çalışır. 

Gerekli dosyalar : Aşağıdaki linkte tüm dosyaların bir arada olduğu 305 mb lık bir dosya mevcut. Dosya içerisinde Turkcell rom, rom yükleme klavuzu, driver ve root aracı mevcuttur.


DOWNLOAD..


ANLATIM: 


DİKKAT! BURADA ANLATILAN HERŞEY DEFALARCA DENENİP KONTROL EDİLDİKTEN SONRA SİZE SUNULMUŞTUR. BURADAKİ AŞAMALARI ANLATILDIĞI GİBİ YAPMAMAK VEYA UYGULARKEN ANLATIMIN DIŞINA ÇIKMAK TELEFONUNUZU GERİ DÖNÜLEMEZ DURUMLARA SOKABİLİR. BU GİBİ İŞLEMLERE YABANCI KİŞİLER AŞAMALARI DOĞRU YAPSALAR BİLE CİHAZLARINA ZARAR VEREBİLİRLER. BU SEBEPLE HİÇBİR ŞEKİLDE SORUMLULUK KABUL ETMEDİĞİMİ VE SORUMLULUĞUN UYGULAYICILARDA OLDUĞUNU BİLDİRİRİM. 

1: İndirdiğiniz dosya içerisinden çıkan Turkcell romu aynı dosya içerisindeki güncelleme dosyasındaki anlatıma uyarak yüklüyoruz. (Dosya içerisindeki anlatım dosyası PDF uzantılıdır. Yani bu dosyayı açmak için bilgisayarınızda Adobe Acrobat Reader yüklü olmalıdır. Adobe Acrobat Reader linki : İndirmek için tıklayın )
Yükleme işlemi sırasında sakın telefona dokunmayın. Güncelleme sırası oluşacak hatalar garantinizi bozmaz fakat müdahaleler garantiyi bozabilir. Telefonun şarjının tam olduğundan emin olun yeter. Bu işlem telefonunuzu fabrikadan çıkmış hale getirecek, tüm yazılım ve kayıtlarınız geri gelmemek üzere silinecektir. LÜTFEN YEDEKLERİNİZİ ALIN.
Dosyadaki rom orjinal Turkcell romu olup şu an ki yazılımınızdan tek farkı 25 mb lık root engelleyen güncellemeyi almamış olmasıdır.
Burada açık kaynak kodlu bir işletim sisteminin kaynak kodlarının kilitlenmesi hakkını nasıl aldıklarını yada böyle bir hakları olup olmadığını sorgulamıyorum

2: Orjinal rom ile yaptığımız güncelleme bitince telefonunuz açılacak. Google ayarlarınızı yapabilirsiniz. Şimdi esas iş olan root olayına giriyoruz.

Ayarlar > Geliştirici Seçenekleri menüsünü aşağıdaki gibi uyguluyoruz.



Ayarlar > Güvenlik altından Bilinmeyen Kaynakları etkinleştiriyoruz



- İndirdiğiniz dosyadaki sürücüleri yüklüyoruz.

- Telefonu USB kablo ile bilgisayara bağlıyoruz, sürücüler yüklendikten sonra üst menüyü aşağıya kaydırıp USB seçeneklerini seçip menüden Medya Cihazı olarak seçimi tikliyoruz. (Bilgisayarınız telefonu tanımazsa yüklediğiniz sürücüyü kaldırıp telefonu bilgisayara bağladığınız zaman çıkan yükleyiciyi de kullanabilirsiniz.)





- İndirdiğiniz dosya içerisinde UnlockRoot programı mevcut. Onu kuruyoruz kendisi açılıyor. Bu programda dikkat etmemiz gereken ince bir detay var. Programın hem paralı hemde ücretsiz sürümü bilgisayarınmıza aynı anda yükleniyor ve uyanık program üreticileri masa üzerine sadece pro olan sürümün kısayolunu ekliyorlar. Programı oradan açan kişilerin karşısına pro sürüm için gerekli seri numarası talebi geliyor. Programın ücretsiz sürümünün kısayolu ise başlat > programlar içerisinde 



- USB seçimleri resmlerdeki gibiyken telefonu bilgisayara bağlıyoruz. UnlockRoot programını açıp programının solundaki büyük yeşil Root yazısını tıklıyoruz. Karşımıza aşağıdaki ekran geldiyse eğer telefonumuzu bilgisayara doğru tanıttık demektir.



- ZTE Turkcel Maxiplus 5 yazısı karşımıza çıktıysa sona yaklaştık demektir. Yazının olduğu butona basıp root işlemini bekliyoruz. Bu aşamada karşımıza iki olasılık çıkacaktır.

1: Root yapılırsa: Root tamamlanınca size telefonun pil ömrünü uzatan uygulamayı yükleyeyim mi der. Ben yüklemedim. Sonra ise reset atayım mı der. Evet deyin. Reseti atması biraz sürecektir. Sabırlı olun. Yeniden başlatma bitince kabloyu sökebilirsiniz. Menüde SuperSU varsa iş hallolmuştur  (Sizin telefonunuzda SuperSu logosu benim paylaştığım resimdeki gibi çıkmayacaktır. Süpermen gibi uçan kırmızı pelerinli bir android logosu gelecektir. Benim logonun farklı olma sebebi güncelleme almış olmasıdır. Sizinki de güncelleme sonrası bu hale döner. )



2: Root yapılmazsa: Turkcell güncelleme dosyası yüklendikten sonra root olmadığını hiç görmedim. Bu aşamaları hem Windows XP hemde Windows 7' de başarı ile gerçekleştirdim.


ROOT SONRASI UYGULAMA TEMİZLEME : 

- Sisteme gömülü yazılımlar telefonunuz root lu olsun yada olmasın uygulama yöneticisinden kaldırılamazlar. Bu uygulamaları ve tüm uygulamaları kaldırabilmek için çeşitli uygulamalar vardır. Ben bunlar içerisinde en çok "Root Uninstaller" uygulamasını seviyorum. Uygulamayı google playden indirip kullanabilirsiniz. Ücretsizdir.

Kullanım: 
Uygulamayı yükledikten sonra açıyoruz. Eğer Rootlama işlemi başarılı olduysa uygulama sizden SuperUser erişim hakkı ister. Bu hak ile uygulama kaynak dosyalara ulaşır ve tüm uygulama yapınızı size sunar. İstemediğiniz uygulamaları teker teker seçerek her seçimden sonra "Uninstal Selected Apps" tuşuna basıyoruz. Teker teker kaldırma yanlışlıkla sistem dosyasını silmeyi engeller. Hata ile sistem dosyasını seçip butona basarsanız karşınıza çıkan izin ekranından çıkın. Program kaldırma listesinden kalksa bile kalmaz. Korkmayın. Tekrar kapatıp açınca listede belirecektir.

 Bu uygulama ile telefondaki herşeyi görürsünüz. Yanlışlıkla sistem dosyalarını silerseniz başınız fazlasıyla ağrıyabilir. 



Program listesinde bilmediğiniz hiçbirşeyi kaldırmayın ! Listeden Turkcell uygulamalarını, telefon açıldığında üstte beliren saçma görev yöneticisini ve daha iyisi markette olan dosya yöneticisini silebilirsiniz. Ben google play müzik uygulamasını da siliyorum. Sony nin Walkman uygulaması bence çok daha iyi ve sisteme komple adapte oluyor.

TELEFONU ESKİ HALİNE ÇEVİRME:

Herhangi bir sorun ile karşılaşma sonucu telefonunuzu servise vermeden önce ilk aşamada belirtilen şekilde telefonunuzu güncelleyin. Böylece root gider Turkcell yazılımlar geri gelir ve telefonunuzu garanti kapsamında servise yollayabilirsiniz. Telefonunuzun hiç açılmadığı durumlarda zaten bunu yapma şansınız yok .

SİZLERE YARDIMIM OLABİLDİ İSE NE MUTLU BANA  


2 comments:

  1. birde video ile göstersenız size güvenim tam olacak

    ReplyDelete
  2. Rar dosyası içinde Yükleme kılavuzu var oradan destek alabilirsiniz

    ReplyDelete

Joy Türk - Canlı -